5 Şubat 2011 Cumartesi

Diyanet'te Kadrolaşma İddiası!

MYDD'den İmam-Hatiplilere Karşı  Eylem

Mayhoş Yaşamı Destekleme Derneği üyeleri, Diyanet İşleri Başkanlığı önünde eylem yaptı.
Çoğunluğu leopar desenli bayanlardan oluşan grup, Diyanet İşleri Başkanlığı önünde toplanarak, kapıya siyah çelenk bıraktılar. Çelenk bırakmanın ardından yapılan basın açıklamasında, "İmam-hatip ve ilahiyat kökenlilerin Diyanet işleri Başkanlı'ğında % 95'e varan bir orana yükseldikleri görülmektedir. Cami imamlarının pek çoğunun da imam-hatip mezunu olduğu zaten bilinen, acı bir gerçektir. Bu realite, laik Türkiye'ye yakışmamaktadır. Diyanette ve taşra camilerindeki imam-hatipli oranının azaltılması için, iktidar üzerine  düşeni yapmalıdır" denildi.

"Bilimsel fetva istiyoruz"
Diyanet İşlerinin din işlerinden ayrılması gerektiğini belirten grup üyeleri, Fetva Şurası'nda din adamlarının değil, Eczacılar Odası Birliği, Mühendisler Odası Birliği ve Metal-İş Sendikası'ndan birer temsilcinin bulunması, daha pozitivist felsefede fetvalar yayınlanması gerektiği yönünde görüş bildirdiler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder